Trampoliny ogrodowe: skacz dla zdrowia!

Kiedy mijają chłodne, zimowe miesiące, ciepły sezon wiosenno-letni daje nam mnóstwo możliwości aktywnego spędzania czasu wolnego. Ostatnio prawdziwym hitem stała się trampolina ogrodowa, którą zachwycają się zarówno dzieciaki, jak i rodzice. Radość, jaką potrafią dać zwłaszcza najmłodszym, jest ogromna, ale dla dorosłych to również atrakcyjna rozrywka.

Trampoliny ogrodowe będą świetnym prezentem nie tylko dla dzieci. Korzyści, które oferuje starszym użytkownikom, są tak samo duże jak w przypadku maluchów. Największą z nich jest fakt, że to doskonały substytut domowej siłowni.

Siatka zabezpieczająca przeznaczona jest dla ochrony małych entuzjastów skakania, dlatego modele bez siatki są najlepszym rozwiązaniem dla nastolatków i dorosłych. Oferują niesamowitą zabawę urozmaiconą ekstra akrobacjami – największa średnica mierzy aż 457 centymetrów.

Jump fitness i trampoliny ogrodowe bez siatki

Trampolina niezabezpieczona siatką to sprzęt, dzięki któremu można spalić aż… 1000 kcal!

dsc02146

Historia tych trampolin ogrodowych zaczęła się w USA pod koniec lat trzydziestych XX wieku. Obecnie cieszą się niesamowitym powodzeniem na całym świecie.

Specjalny trening, jaki wykonuje się na trampolinach, nosi nazwę Jump Fitness. Są to ćwiczenia kardio, czyli wtrzymałościowe – ich zadaniem jest wzmocnienie ciała i redukcja masy ciała. Dobrze zatem nadadzą się dla osób chcących zgubić kilka dodatkowych kilogramów. Jump Fitness wykonuje się w rytm muzyki, co dodatkowo uprzyjemnia zajęcia ruchowe.

Ćwiczenia mogą być albo spokojne, albo szybkie i dynamiczne. Do tych pierwszych na pewno zaliczymy spokojne kołysanie się oraz taniec na trampolinie. Natomiast ćwiczenia bardziej energiczne to rzecz jasna skoki. Angażują i wzmacniają bardzo dużą liczbę mięśni, przede wszystkim nóg, pośladków i brzucha. Co więcej, amortyzacja zapewniona przez elastyczną powierzchnię do skakania powoduje, że można być spokojnym o swoje stawy.

Zalety ćwiczeń jump fitness

Zamiast wydawać pieniądze na siłownię czy klub fitness, śmiało można zastąpić je trampoliną ogrodową bez siatki zabezpieczającej. Trening Jump Fitness ma tak wiele zalet dla zdrowia i kondycji fizycznej, że aż nie wiadomo, od czego zacząć. Dzięki tej aktywności fizycznej poprawimy metabolizm, dotlenimy tkanki, pozbędziemy się toksyn z organizmu oraz zwiększymy jego wydolność. Naturalnie walka z nadwagą to również coś, w czym pomoże nam fitness na trampolinie ogrodowej.

dsc02043

W dodatku, Jump Fitness to również same plusy dla samopoczucia psychicznego. Podczas skoków uwalniają się spore ilości endorfin, czyli hormonów odpowiedzialnych za dobry nastrój. Taki trening jest więc dobrym sposobem na odstresowanie się i dodanie sobie pozytywnej energii.

Przeciwwskazania

Jednak nie jest to sport dla wszystkich. Ze wględów zdrowotnych nie powinny go uprawiać osoby, które cierpią na:

  • astmę,
  • osteoporozę,
  • dyskopatia,
  • urazy i choroby stawów skokowych i kolanowych.

Na jump fitness nie mogą sobie pozwolić również kobiety w ciąży.